Så föddes SalesTech-erbjudandet
Kommer ni ihåg när Trump stängde luftbron till Europa? Pandemin tog ett strypgrepp på världen och många företagare fick utmaningar som vi aldrig tidigare ställts inför. Har man som Informa varit verksamma i mediebranschen är man ju ganska van vid förändringar, men nu gick det snabbt utför.
För att Informa skulle överleva som bolag behövde vi agera snabbt och höja tempot på vår säljbearbetning. Utmaningen var att ta så många och så bra kundkontakter som möjligt, på absolut kortast tid. Pengarna började ta slut! Energin och viljan hos medarbetarna var enorm, alla gjorde allt för att vi skulle lyckas. Vi gick ihop som ett team och kämpade tillsammans, vilket var vår enskilt viktigaste framgångsfaktor. Sedan har vi alltid varit nyfikna på hur vi kan göra saker mer effektivt med system och automationer. Nu var de upp till bevis.
Det är fascinerande vad som händer när en grupp går ihop med ett gemensamt mål. Plötsligt blir allt möjligt. Det var nu vi verkligen började testa alla de där systemen som vi tidigare bara varit nyfikna på. Målet var solklart och vi testade oss fram, vi gjorde många misstag, men vi testade igen. Sakta men säkert hittade vi det som funkade och när vi till slut summerade Pandemiåret 2020 hade vi till och med gjort tillväxt.
Det vi gjorde var egentligen inget svårt, när vi väl hade listat ut hur man skulle göra. Det blev tydligt att det fanns många fler vi kunde hjälpa. B2B-bolag som stod med samma utmaningar som vi hade gjort. Därför började vi erbjuda våra tjänster som SalesTech-partner och hjälpa B2B-bolag att starta dialoger med kunder. Ett affärsben som vuxit vidare och där vi ser fortsatt stora möjligheter att utvecklas med nya affärspartners.