Så hjälper vi dig att komma igång med din B2B-försäljning
Att hitta och attrahera nya kunder är en av de största utmaningarna för många B2B-bolag. Det kräver tid, kunskap och resurser att identifiera, kvalificera och kontakta potentiella kunder. Det är här vi kommer in i bilden. Vi hjälper dig att snabbt och effektivt bearbeta nya marknader, det gör vi i tre följande steg:
- Prospektering Tillsammans med dig analyserar vi din ideala kundprofil (ICP). Vilka är dina bästa kunder, vad har de för minsta gemensamma nämnare. Hur når vi dem bäst, är det via e-post, LinkedIn eller telefon? Vi hjälper dig först och främst att identifierar dem men framför allt hjälper vi dig att samla in kontaktuppgifter och bygga listor.
- Insamling Med vår hjälp bygger du kvalitativa listor med potentiella kunder som matchar din ICP. Något vi lärt oss the hard way - Skit in ger skit ut. Dåliga listor kostar mer än de smakar och därför är de här ett oerhört viktigt steg. Det blir bara frustrerande för säljaren, irriterande för kunden och riskabelt för ditt varumärke om man slarvar här.
- Kontakt Tillsammans med dig väljer vi ut de system som passar för just dina förutsättningar och som stöder de metoder som vi ser att dina kunder bäst kontaktas på. Det måste vara smart och personligt, men framför all automatiserat och enkelt.
Vi hjälper dig med språket och tekniken runt omkring. Ser till att du inte går i de enklaste fällorna, syfte är att starta dialoger för att skapa affärsmöjligheter till säljarna.
Vi har hjälpt många B2B-bolag att komma igång med sin försäljning, eller testa nya produkter på nya marknader. Vi har verkat som säljbolag sedan 1977 och kan med handen på hjärtat säga att vi är duktiga på det vi gör. Det gäller både hantverket försäljning och att använda den senaste teknken som erbjuds i det nya digitala landskapet.
Om du vill veta mer om oss, hur du och vi tillsammans kan komma igång med din B2B-försäljning, kontakta oss idag!